U gebruikt een verouderde browser. Wij raden u aan een upgrade van uw browser uit te voeren naar de meest recente versie.
TrainingPoint 
  • Hardloopbegeleiding
  • Marathon training
  • Trainingsadvies
  • Clinics
  • Groepstraining
  • VIAD-testen 

 TrainingPoint Runningschool 

Genieten –  Verbeteren – Specifieker trainen – Afwisselen
Vind hier wat je zoekt. TrainingPoint Runningschool biedt in Assen, Appelscha en Smilde trainingen en begeleiding bij alles op het gebied van hardlopen en personal training.

Bij TrainingPoint Runningschool en hardloopbegeleiding kan iedereen die graag hardloopt terecht.

Het maakt niet uit of u een beginnende of gevorderde hardloper bent. Bij TrainingPoint staat de individuele begeleiding voorop.

Uw wensen en mogelijkheden worden bekeken en met u besproken. Vanuit uw wensen en mogelijkheden wordt een trainingsprogramma op maat gemaakt.

Controle wordt via een logboek uitgevoerd en zo wordt uw trainingsprogramma weer op maat geleverd.

Naast het maken van individuele trainingsprogramma’s zijn er de volgende  mogelijkheden:

  • Hardloopclinics (bedrijven, verenigingen, etc.)
  • Groepstraining op diverse locatie's
  • Trainen voor een evenement met uw bedrijf
  • Personal training
  • Training & Advies

 

 TrainingPoint verzorgt professionele hardloopcursussen in groepsverband,
waarbij iedereen op zijn of haar eigen niveau kan trainen. Tevens trainingsadvies / schema en omslagpunt bepaling.

 


Een nieuw loopjaar 2021

Loop je al langere tijd op hetzelfde tempo en wil je meer aan je snelheid werken?
Dan zijn intensieve intervaltrainingen wat voor jou!
Tijdens deze trainingen werk je aan een hogere basissnelheid, waardoor je uiteindelijk sneller zal gaan hardlopen.
Goede hardloopbasis vereist voordat je begint aan intensieve intervaltrainingen

Belangrijk is wel dat je een goede hardloopbasis hebt. Door deze trainingen wordt het lichaam meer belast en is er meer kans op hardloopblessures.
Onder een goede basis verstaan we gemiddeld 3 keer per week 30 minuten hardlopen, zonder dat je lichaam daar heel lang van moet herstellen.

Interval training is niet meer dan een stuk hardlopen waarin je varieert met het tempo.
Je loopt sneller dan je normaal rent en wisselt dit vervolgens af met rust(igere) periodes. Hierdoor train je je lichaam met een hogere snelheid om te gaan.

Er zijn verschillende soorten intervaltrainingen, zoals intensieve, extensieve, piramide en een fartlek intervaltraining.


Wat is een intensieve intervaltraining?

Wat intensieve intervaltrainingen uniek maken, is dat belastingintensiteit hoog is.
Het looptempo is namelijk ongeveer 80 tot 90% van de maximale snelheid die je de interval kan aanhouden.
Het is belangrijk om niet volledig de maximale snelheid te lopen, aangezien je later in je training dan te veel tempo verliest.
De korte rustpauze die je tussen de intervallen houdt, zijn ervoor om snel te herstellen voor de volgende hoge interval.
Regelmatig wandel ik in de rustpauzes, zodat mijn hartslag weer genoeg gedaald is om de volgende interval op hetzelfde tempo te kunnen lopen.
Let er wel op dat de rustpauzes niet langer dan 2 minuten mogen duren. Blijf je langer wandelen of joggen, dan heeft dit een negatief effect op de interval training.

Hoe pas je intensieve intervaltrainingen toe en hoe bouw je het op?

Door met een hogere belastingintensiviteit te trainen, heb je ook meer kans op blessures.
Daarom is het belangrijk om al een goede hardloopbasis te hebben.
Als je met deze trainingsvorm aan de slag gaat, is het verstandig om het langzaam op te bouwen.
Begin bijvoorbeeld met een interval van 2 minuten hardlopen met 1 minuut rust, en herhaal dit 5 keer.  Zo loop je maar in totaal 15 minuten en kan je langzaam wennen aan de intervallen.
Dit kan je uitbouwen door de volgende keer een extra herhaling te doen. Zorg ervoor dat de interval training in totaal niet langer dan 30 minuten duurt.
Daarna zou je kunnen variëren in het aantal minuten hardlopen of de rustpauze iets te verkorten.
Door bijvoorbeeld 3 minuten hardlopen met 1 minuut rust en herhaal dit 8 keer.
Loop ook eens een andere variant dan de intensieve intervaltraining
Er zijn verschillende soorten intervaltrainingen, die elk zijn eigen kenmerken heeft.
Zoals je hierboven hebt kunnen lezen wordt de intensieve intervaltraining vooral gekenmerkt door de korte stukjes hardlopen.
Door te variëren met verschillende soorten intervaltrainingen wordt je nog een snellere hardloper:

  • Extensieve intervaltraining: Deze hardlooptraining lijkt het meest op de intensieve variant. Echter zijn de afstanden langer.

  • Piramide intervaltraining: Deze vorm van intervaltraining kenmerkt zich vooral in de op- en afbouw van de afstanden van de intervals.

  • Fartlek intervaltraining: Dit vaartspel is de losse variant van de intervaltrainingen. Je bepaalt zelf tijdens hardlopen hoe lang je interval en rust duurt.


Voorbeeld schema start 1 week januari 2021

  PDF  10 km km schema 2021  >>  Klik hier

 

 

 


Loopgroep TrainingPoint Run2Day Runners is voor;

die gezellig met anderen wil lopen

die meer uit het lopen wil halen

die toe wil werken naar een evenement

die professionele begeleiding wil

Kortom: 

Run2Day Runners is een loopgroep voor iedereen die op een verantwoorde en ontspannende manier bezig wil zijn met hardlopen. Gezelligheid en goede sfeer zijn voor ons net zo belangrijk als het behalen van een prestatie op je eigen niveau.

TrainingPoint Run2Day Runners

Wij besteden aandacht aan de warming-up, cooling-down, loopscholing en looptechniek, beweeglijkheid, spierversterkende oefeningen en blessurepreventie. Wij willen met name de beginners, met hardloopbegeleiding bewust maken van de voordelen van hardlopen en ze te laten ervaren hoe leuk hardlopen kan zijn.
Tijdens deze groepstrainingen helpt TrainingPoint deelnemers op een professionele en verantwoorde manier de conditie en loopstijl te verbeteren. Deelname is op basis van een trainingskaart die 12 maanden geldig is. Kosten bedragen 65 Euro.

Proefles
Twijfel je of hardlopen en de trainingen bij TrainingPoint iets voor jou is? Er is altijd de mogelijkheid om enkele weken vrijblijvend mee te trainen. Op deze manier kun je kennis maken met de trainer en andere deelnemers en ervaren hoe de trainingen zijn.
 
Belangstelling, even een mailtje naar info@trainingpoint.nl   of  Assen@run2day.nl.


Cookie-beleid

Deze site maakt gebruik van cookies om informatie op uw computer op te slaan.

Gaat u akkoord?