U gebruikt een verouderde browser. Wij raden u aan een upgrade van uw browser uit te voeren naar de meest recente versie.

Loopscholing

Voor het verbeteren van je Hardlooptechniek moet je gewoon de tijd nemen.

Door looptechniektraining worden bepaalde spieren sterker, langer en leniger.

Bovendien worden ook je hersenen getraind: wanneer je regelmatig aan hardloopscholing doet en daarbij
bewust bent van je fouten ga je in de loop van de tijd de loopbeweging automatisch beter uitvoeren.

Ook belangrijk: probeer ook tijdens je trainingen regelmatig op je looptechniek te letten.
Probeer daarbij bewust ontspannen te lopen. Let daarna op je schouders, armen, benen en op het landen, afrollen, afzetten van je voeten.

 

Uitvoering loopscholing

  • Tenminste één keer per week ga je voor de training een kwartiertje aan de slag met loopscholing. Je begint met een goede Warming-up, zodat de spieren goed doorbloed zijn. Hierna maak je een keuze uit een aantal loopscholingsoefeningen.
  • De afstand per oefening is 40 - 60 meter.
    Na een oefening wandel je rustig terug.
    Het aantal herhalingen is 2 tot 3 keer.
  • Bouw het aantal serie's en oefeningen geleidelijk op. Doe de eerste training één herhaling per oefening.
  • De loopscholing sluit je af met 3 tot 4 keer een versnellingsloopjes van 100 meter.
    Je begint langzaam en voert de snelheid geleidelijk op. Het laatste gedeelte mag je niet sprintend afleggen.
    Hierna wandel je terug en doet het versnellingsloopje nogmaals. Belangrijk is dat je daarbij vooral let op je looptechniek.
  • Loopscholing kan je het beste voor een training doen. Wanneer je na afloop van een training aan loopscholing doet is het effect een stuk minder, omdat je dan de oefeningen minder goed uitvoert door vermoeidheid.

Het loop ABC voor meer info .......

 

 

 MOVE BETTER RUN BETTER

Hardlopen kan iedereen, zo lijkt het tenminste. Niets is minder waar, technisch goed lopen gaat niet vanzelf. Je kunt het echter wel leren. Hardlopen is een technische sport, vooral als je vermoeid raakt wordt de techniek er niet beter op. Met een paar gerichte trainingen kun je hier wel heel veel progressie in boeken. Dit levert direct een efficiëntere en soepelere loopstijl op.

Bij aanschaf van een paar hardloopschoenen biedt Run2Day je een gratis techniek training aan.

 

Cookie-beleid

Deze site maakt gebruik van cookies om informatie op uw computer op te slaan.

Gaat u akkoord?